Zimní výprodeje začnou již o Vánocích, slevy budou až 70 procent

20.12.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 20. prosince (ČTK) - První obchodníci letos zahájí zimní výprodeje již o vánočních svátcích, kdy ceny sezonního zboží klesnou až o 70 procent. Lidé levněji pořídí nejen zimní oděvy či obuv, ale také hračky a elektroniku. Hlavní vlnu výprodejů plánují obchodníci na leden. Prodejci si díky velkým sezonním slevám uvolní sklady a plochy pro nové zboží.

"V obchodech Tesco letos začnou vánoční výprodeje ve středu 26. prosince. V první vlně výprodejů si lidé budou moci koupit výrobky se slevou v rozmezí 25 až 50 procent," řekla Lucie Turnovská ze společnosti Tesco Stores ČR.

Padesátiprocentní slevy se budou v obchodech Tesco vztahovat na kosmetiku, doplňky do domácnosti a vánoční dekorace. Za poloviční cenu si lidé příští týden mohou pořídit také oděvy a vybrané výrobky ze sortimentu elektroniky. "Slevy ve výši 25 procent se budou týkat hraček a cukrovinek," dodala Turnovská.

Hlavní zimní výprodej příští týden na Štěpána odstartují také obchody s oděvy Marks & Spencer. "Výprodej zahájíme v prodejnách, které budou v tento den otevřené. V ostatních našich obchodech začne výprodej hned první pracovní den po vánočních svátcích. Slevy kolekce podzim a zima 2007 budou až 70 procent," řekla ČTK mluvčí obchodů Marks & Spencer Renata Fišerová.

Příští týden v pátek propuknou slevy v obchodech s módou C&A. "Vybrané zboží z podzimní a zimní kolekce zlevníme o 30 až 50 procent," uvedla mluvčí sítě obchodů C&A Hana Raková.

Výprodeje budou pokračovat v lednu, kdy někteří obchodníci slibují ještě výraznější slevy. "Budou činit až 70 procent," podotkla Raková. Fišerová ale upozornila, že lidé by neměli při plánování nákupů ve výprodejích vyčkávat na případný další pokles cen. "Požadované velikosti a atraktivnější zboží již totiž může být vyprodáno," uvedla.

Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Obchodníci se ale právě díky výprodejům mohou podle analytika Next Finance Vladimíra Pikory těšit na slušné tržby i v lednu, kdy hodně lidí bude navíc utrácet peníze či předplacené poukázky, které najdou pod vánočním stromkem. "Vzhledem k tomu, že slevy budou často až 70 procent a výjimečně až neuvěřitelných 90 procent, budou se mít zákazníci na co těšit. Předvánoční marže nejsou totiž nízké," podotkl Pikora.

Česká obchodní inspekce každoročně kontroluje, zda obchodníci při velkých výprodejích například správně vyčíslují a účtují slevy, zda nešidí zákazníky a dodržují i správné značení prodávaných výrobků.

Podmínky pro výprodeje loni zpřísnila novela zákona o regulaci reklamy. Obchodníkům mimo jiné ukládá stanovit počátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě musejí mít prodejci dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele nyní hrozí pokuta až 50 milionů korun.

Ministerstvo průmyslu a obchodu novelu zákona o regulaci reklamy vypracovalo i kvůli problémům s předloňským novoročním výprodejem v obchodním řetězci Carrefour, který některé inzerované zlevněné výrobky vůbec neměl na skladě. Obchodníci jsou od té doby při organizování výprodejů opatrnější.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK