Někteří obchodníci zlevnili už na Štěpána

26.12.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 26. prosince (ČTK) - Někteří obchodníci nečekali se zimními výprodeji na leden, ale zlevnili zboží již ode dneška. Levnější je tak těsně po Vánocích například oblečení, obuv, ale i elektronika. Podle zjištění ČTK ale obchody kvůli zlevněnému zboží zatím výrazný nápor zákazníků nezaznamenaly. Prodejci si díky velkým sezonním slevám uvolňují sklady a plochy pro nové zboží.

Slevy od deseti do 50 procent od dnešního svátku do 8. ledna vyhlásil ve všech svých prodejnách v první vlně výprodejů obchodní řetězec Tesco. Lidé nyní mohou levněji pořídit zimní oděvy, domácí potřeby, kosmetiku nebo elektrospotřebiče.

Hlavní zimní výprodej se snížením cen do 70 procent na Štěpána odstartovaly také některé obchody s oděvy Marks & Spencer. Obchody, které nebyly dnes otevřené, zahájí výprodeje ve čtvrtek. Od pátku by měly až na polovinu zlevnit oděvy ze zimní a podzimní kolekce C&A.

Obchody H&M, které měly dnes v centru Prahy zavřeno, slibují do konce ledna ceny nižší o 30 až 50 procent. Do poloviny února budou nabízet oblečení zlevněné až o 60 procent všechny prodejny řetězce Kenvelo.

V lednu zahájí slevy společnost Ahold, která v Česku provozuje hypermarkety Hypernova a supermarkety Albert. "Slevy dosáhnou až 40 procent a budou se týkat sportovního vybavení, textilu a domácích potřeb. V lednu také připravujeme již tradiční noční výprodej v Hypernovách, při kterém budeme nabízet nepotravinářské zboží se slevou až 80 procent," uvedl minulý týden mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr.

Obchodníci většinou slibují výraznější slevy právě na leden, zároveň ale varují, že zboží může být rychle vyprodané.

Vánoce jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce. Prodejci se ale právě díky výprodejům mohou podle analytika Next Finance Vladimíra Pikory těšit na slušné tržby i v lednu, kdy hodně lidí bude navíc utrácet peníze či předplacené poukázky, které najdou pod vánočním stromkem.

Česká obchodní inspekce každoročně kontroluje, zda obchodníci při velkých výprodejích například správně vyčíslují a účtují slevy, zda nešidí zákazníky a dodržují i správné značení prodávaných výrobků.

Podmínky pro výprodeje loni zpřísnila novela zákona o regulaci reklamy. Obchodníkům mimo jiné ukládá stanovit počátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě musejí mít prodejci dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele nyní hrozí pokuta až 50 milionů korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK