Mluvčí agentury CzechTrade Aleš Řiháček ČTK řekl, že součástí podpory designu budou odborné semináře, účasti na zahraničních akcích, dotace na vypracování designového návrhu i podrobné informace zahraničních kanceláří CzechTrade o stavu designu v jednotlivých zemích. První odborný seminář na téma užití průmyslového designu CzechTrade zorganizuje 27. března na brněnském veletrhu Mobitex a zúčastní se ho přední čeští průmysloví designéři i zástupci malých a středních firem.
"Naším úkolem bude přesvědčit firmy, že sledování trendů průmyslového designu a jeho aplikace ve výrobě jsou nutné k posílení jejich konkurenceschopnosti a že služby, které jim nabídneme, jim uplatnění moderního průmyslového designu umožní," uvedl Řiháček.
Podle nedávného průzkum mezi příjemci dotace z programu Design v roce 2005 více více než 80 procent oslovených firem uvedlo, že investice do designu zlepšila jejich konkurenceschopnost. Zhruba 65 procent respondentů pak tvrdí, že jim lepší design výrobků pomohl exportovat a získat nové trhy. "Více než 50 procent firem konstatuje, že díky zlepšení designu zvýšily svůj obrat," podotkl Řiháček.
CzechTrade příští rok podle Řiháčka uspořádá šest až deset specializovaných seminářů. "Od druhé poloviny příštího roku začne CzechTrade rovněž nabízet individuální službu malým a středním firmám, umožňující za výhodných podmínek využít služby designérů na zpracování nového designového návrhu produktů," uvedl Řiháček.
MPO v říjnu rozhodlo, že na konci letošního roku zruší brněnské Design centrum, které mělo za úkol podporovat český design, pořádalo výstavy, semináře, autorské soutěže a zajišťovalo informační a poradenské středisko. Podpora průmyslového designu bude od začátku příštího roku nově spadat pod agenturu CzechTrade, což podle MPO ročně přinese asi desetimilionovou úsporu nákladů. Představitelé Design centra postup ministerstva považují za nešťastný, svou úlohu prý plnili dobře.