Největší položkou na nákupním seznamu je 100 moderních vagonů pro dálkovou dopravu. Dráhy by je rády nasadily především na nově zavedené brněnské expresy. "V současné době jsou takové k dispozici například u německých drah," řekl generální ředitel ČD Josef Bazala. Dodal ale, že dráhy na nákup stovky modernizovaných vagonů vypíšou výběrové řízení.
Nových souprav se dočkají cestující také ve velkých městech a v regionální dopravě, kterou financují kraje. Příští rok hodlají dráhy koupit osm příměstských jednotek CityElefant, které postupně nahrazují až 40 let staré pantografy. Nyní mají dráhy 34 nových elefantů; jedna souprava vyjde zhruba na 200 milionů korun.
Na místních tratích má podle plánu příští rok přibýt 29 nových jednotek Regionova, které vznikají přestavbou starých motoráčků řady 810. Dvouvozová Regionova stojí 21 milionů korun, třívozová 37 milionů. V českých krajích nyní jezdí celkem 46 regionov, z toho je většina dvouvozových. Do roku 2010 by jich dráhy měly mít více než 100.
Další peníze poputují na přestavbu starých poštovních vagonů na řídicí vozy a také na modernizaci starých vagonů pro motorové vlaky.
Zastaralý vozový park je jedním z největších problémů Českých drah. Přes miliardové investice pokračuje jeho obnova jen pomalu. Průměrný věk všech vozů na dráze sice podle Kubaly nelze přesně vyjádřit, ale například průměrné stáří pantografů je 27 let; rekordmany jsou pantografy řady 451 a 452, z nichž většina letos slaví čtyřicítku.
Nejrozšířenější motorové vozy na české železnici řady 810, kterých mají dráhy zhruba 500, jsou staré v průměru 27 let. Nejstarším pravidelně nasazovaným vozem je lokomotiva řady 705, která zajišťuje spojení na úzkorozchodné dráze mezi Třemešnou ve Slezsku a Osoblahou. Z továrny vyjela v polovině 50. let.