...neudělal valný dojem na investory, kteří poslali akcie společnosti o více než 4 procenta níž.
Budoucí zisky firmy Hyundai, jež ovládá zhruba polovinu domácího trhu, se mají opírat o vyšší výdaje jihokorejských spotřebitelů. Úvěrová tíseň však přidusí poptávku ve Spojených státech, zatímco na marže bude tlačit tvrdá konkurence na čínském trhu.
"Cíl prodeje Hyundai pro rok 2008 vypadá velmi agresivně," řekl analytik Kim Byung-kuk ze společnosti Daishin Securities. "Většina makléřů si myslí, že Hyundai bude mít co dělat, aby letos prodal přes 3 miliony vozů."
Jihokorejské ministerstvo obchodu ve středu předpovědělo, že růst vývozu v automobilovém průmyslu letos pravděpodobně zpomalí na 5,7 procenta z odhadovaných 13,3 procenta za loňský rok kvůli slabé ekonomice Spojených států, druhého největšího exportního trhu Jižní Koreje hned po Číně.
Japonská Toyota Motor minulý měsíc uvedla, že letos očekává růst prodeje o 5 procent na rekordních 9,85 milionu vozů. Upevnila by tak svou pozici světové jedničky před americkou automobilkou General Motors .
Hyundai ve zprávě pro korejskou burzu dále uvedl, že si stanovil cíl tržeb pro letošní rok na 46 bilionů wonů (49,2 miliardy dolarů), což představuje meziroční nárůst o 12 procent. V listopadu firma oznámila, že v Číně hodlá tržby zdvojnásobit a ve Spojených státech dosáhnout růstu o 10 procent.
Hyundai, výrobce sedanu Sonata a sportovního užitkového vozu Santa Fe, také uvedl, že v prosinci se prodeje snížily o 2 procenta na 224.102 vozů. Celkové loňské tržby pak stouply o 4 procenta na 2,6 milionu vozů.
Automobilka provozuje továrny ve Spojených státech, Číně, Indii a Turecku a další montážní linku staví v severomoravských Nošovicích.
(Reportérka: Marie-France Han; Přeložil: Jan Schmidt)
[SOUL/Reuters/Finance.cz]