Už v dubnu má být zprovozněn další úsek "ostravské" dálnice D1 (dříve označované jako D47), který jižně naváže na loni otevřený průtah krajským městem. Trasa mezi Ostravou-Rudnou a Bílovcem je dlouhá 11,7 kilometru, součástí má být i více než kilometrový tunel pod Klimkovicemi.
Pravděpodobně letos v listopadu pak řidiči začnou jezdit po 15,5 kilometru dlouhém úseku mezi Lipníkem nad Bečvou a Bělotínem, informuje Profit. "Úsek bude mít šest pruhů (tři v každém směru), což je v Česku s výjimkou okolí Prahy či 'pomalých' stoupacích pruhů pro kamiony nevídané," píše týdeník.
V listopadu má být hotova také část mezi Kojetínem a Kroměříží, včetně zprovoznění zbývajících pruhů na obchvatu Kroměříže.
Do čtyřicítky letos nově otevřených kilometrů dálnic a rychlostních komunikací řadí Ředitelství silnic a dálnic podle týdeníku také další část R7 v úseku Bítozeves - Vysočany. "Přesto, že zhruba pět a půl kilometru dlouhá komunikace zatím bude otevřena jenom v polovičním profilu a dočasně, půjde pouze o klasickou silnici. Vznikne zde také mimoúrovňová křižovatka se silnicí první třídy číslo 27," uvedl Profit.
Významný dálniční úsek se má letos otevřít také za hranicemi České republiky. Dokončení německé dálnice A6 z Ambergu k dálniční křižovatce s A93 zrychlí cestu z Rozvadova do Norimberka a dále do západní Evropy, informuje týdeník.