Loni ve třetím čtvrtletí se Samsung díky telefonům v cenově nejnižší a střední kategorii dostal na světovém trhu na druhé místo před americkou Motorolu. Předtím se zaměřoval na dražší prémiové modely.
"Uvažujeme o telefonu za 40 až 50 dolarů s cílem konkurovat Nokii na mladých trzích," řekl mluvčí společnosti. Koncern chce přidat barevný displej k současnému modelu, zatím ale jen studuje průchodnost projektu.
Ve třetím čtvrtletí byla průměrná prodejní cena telefonů Samsung 151 dolarů; v roce 2006 to bylo 176 dolarů. Odhaduje se, že podíl Samsungu ve světě loni vzrostl na 14 procent z 11,4 procenta za rok 2006.
Letos chce Samsung prodat 200 milionů mobilů; loni to bylo přibližně 160 milionů. Rozhodující bude odbyt na takzvaných mladých trzích, kde má silnou pozici Nokia díky ekonomické výrobě ve velkém a zavedeným distribučním kanálům, napsala agentura Reuters.