První uchazeči o některý ze 17 státních podniků Slovenské automobilové dopravy (SAD) už začali odevzdávat své privatizační projekty. Mohou tak činit do konce roku. Akcie těchto podniků budou rozděleny na 49 a 51 procent s tím, že většinový podíl si ponechá stát a výkon práv akcionáře přejde na Ministerstvo dopravy, pošt a telekomunikací SR. Nabídky přijímají MDPT SR a Ministerstvo pro správu a privatizaci státního majetku SR. Zájem zatím projevily téměř tři desítky subjektů, mezi nimi údajně i nadnárodní společnosti působící v zemích Visegrádské čtyřky.
Po prozkoumání privatizačních projektů nebude následovat veřejná soutěž, ale výběrové řízení. Nový vlastník uhradí v hotovosti jedno až pět procent z celkové částky a zbylou část během dvou až čtyř let investuje postupně do nákupu nových autobusů. Průměrný věk vozového parku SAD přesáhl 11 let, většina autobusů je tedy po době technické životnosti.
Podle ředitelky odboru zakladatelských funkcí a privatizace MDPT SR Heleny Kelcové je o privatizaci zájem, slabší je jen u podniků s velkými závazky. Ovšem 49 procent akcií je podle Kelcové lákavé, zejména když po reformě veřejné správy je naděje na získání majority. Po vzniku nových územně správních celků má příslušný úřad získat od státu 34 procent a zbylých 17 procent bude nabídnuto k další privatizaci.
Hospodaření SAD negativně ovlivňuje nárůst cen ropy a nedostatečný příspěvek státu na dopravní výkony ve veřejném zájmu. Všech 17 podniků dosáhlo za prvních sedm měsíců zisk 19,6 miliónu Sk, ke kterému jim však dopomohly jiné činnosti než přeprava cestujících. Ta je hluboce ztrátová.