Zbudování logistické zóny by podle Šmída mělo "napomoci k bouřlivému vývoji v nákladní dopravě". Strmý vzestup počtu odbavených cestujících má podle Šmída letiště za sebou, nyní je nárůst pozvolnější, i když dobře měřitelný. Loni odbavili na letišti 420.000 cestujících, předloni 394.000 lidí. "Potenciál brněnského letiště je možná dvojnásobný, než jsou ty současné výkony," uvedl Šmíd.
Z brněnského letiště je dnes možné se pravidelnými linkami dostat do Prahy, Londýna, Moskvy a Gerony nedaleko Barcelony. Podle Šmída se jedná o dalších destinacích. Regionální politici soudí, že úspěšná by byla linka na některé z menších letišť nedaleko Paříže. "Když vidíme ten zájem, který je na lince Brno-Londýn, dá se předpokládat, že linka Brno-Paříž by byla také podobně obsazena," uvedl.
Podle něj by navíc linku do Paříže ocenili obyvatelé ČR, kteří mají rodiště na Dálném východě. "Je tu spousta Vietnamců a je zjištěno, že docela masově na období vánočních a novoročních svátků odjíždějí do své vlasti. Jejich cesta vede většinou přes Paříž," uvedl Šmíd.
Představitelé kraje by také rádi dojednali další linku do Ruska a na Balkán či bývalé Jugoslávie. Hovoří se i o severu Itálie.