Přímé bankovnictví rozhoduje o volbě ústavu

08.11.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Vlastnit bankovní účet je dnes možné považovat za více než nutnost, protože velmi výrazně se zvyšuje počet bezhotovostních transakcí, zatímco hotové peníze začínají hrát čím dále menší úlohu. Z toho důvodu je velké množství lidí postaveno před problém, jakou banku si vybrat pro vedení osobního účtu.

 

Vlastnit bankovní účet je dnes možné považovat za více než nutnost, protože velmi výrazně se zvyšuje počet bezhotovostních transakcí, zatímco hotové peníze začínají hrát čím dále menší úlohu. Z toho důvodu je velké množství lidí postaveno před problém, jakou banku si vybrat pro vedení osobního účtu. V tomto rozhodovacím procesu začínají vedle poplatků spojených s vedením konta sehrávat významnou roli také nabízené produkty přímého bankovnictví.

Přímé bankovnictví je fenoménem posledních několika málo let. Jeho výhodou je možnost 24 hodin denně provádět platební styk, zjišťovat aktuální stav na svém účtu, zakládat termínované vklady a spoustu dalších operací. Tyto služby jsou natolik pohodlné a flexibilní, že na ně začíná přivykat stále větší počet majitelů bankovních kont. Rozsah přímého bankovnictví se tak jednoznačně stává jedním z rozhodujících faktorů pro výběr vhodného peněžního ústavu.

V současné době se nabízí několik variant těchto produktů. V prvé řadě se jedná o phonebanking, kdy majitel účtu komunikuje běžným nebo mobilním telefonem s hlasovým konverzantem nebo živým operátorem, kterému nadiktuje všechny potřebné údaje pro provedení platby. Živého operátora mají pro tyto účely k dispozici 24 hodin denně Komerční banka, ČSOB, Expandia banka a Živnostenská banka. Hlasový konverzant se klientovi ozve v České spořitelně, GE Capital Bank, Union bance i Živnostenské bance. Podmínkou je zde použití tlačítkového telefonu s tónovou předvolbou či mobilu.

Pro klienty mobilní sítě Paegas, kteří zároveň vlastní přístroj podporující technologii SIM Toolkit a mají příslušnou bankovní SIM kartu ve svém mobilu, se nabízí také nejčastější verze služby GSM Banking. Tito klienti mohou využít služeb IPB Banky, ČSOB, Union banky, Expandia banky a GE Capital Bank. Expandia banka nabízí i srovnatelnou aplikaci s využitím technologie WAP, které mohou využít již uživatelé všech tří mobilních sítí.

Jedním z nejpoužívanějších komunikačních kanálů je v poslední době internet. Internetové bankovnictví, kde je možné využít libovolného počítače napojeného na síť (internetbanking), nabízí opět Expandia banka, Živnostenská banka a Union banka. V případě Komerční banky a IPB se jedná o homebanking po internetu, kde je nutné před využíváním aplikace předem do počítače nainstalovat příslušný software.

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka