Německý magazín píše, že kompletně nová továrna by stála vedle současné fabriky, kde Škodovka vyrábí Octavie. V nové hale by se prý vyráběl výhradně model Up!, který automobilka loni představila na frankfurtském autosalonu.
Škoda Auto dosud uváděla, že chce do roku 2010 ve Vrchlabí čtyřnásobně rozšířit montážní halu, více než trojnásobně zvětšit svařovnu a postavit úplně novou lakovnu, aby mohla v tamní továrně vyrábět až 1000 vozů denně. Nyní jich z montážní linky sjíždí necelých 400 denně.
Podle informací Auto, Motor und Sport chce Volkwagen dosáhnout roční produkce 700.000 malých automobilů ze své rodiny nových malých vozů (New Small Family). Zhruba 500.000 z nich má nést značku Volkswagen a dalších 75.000 až 100.000 kusů by bylo vyráběno pod značkami Škoda a Seat. Jejich sériová výroba se má rozběhnout nejdříve koncem roku 2010.
Volkswagen chce kromě evropské varianty modelu Up! vyrábět také jinou verzi určenou pro rozvojové země. Ta by se podle nejnovějších plánů měla vyrábět v novém indickém závodě v blízkosti města Pune ve státě Maháráštra. O investici má jednat dozorčí rada VW koncem března.
V současnosti se údajně blíží i rozhodnutí o zbudování nové továrny Volkswagenu v Thajsku. Tamní vláda by údajně mohla příští týden rozhodnout o Volkswagenem požadované státní subvenci a její rozhodnutí by prý mohlo ovlivnit další podobná rozhodnutí v koncernu, napsal časopis. Volkswagen chce postavit novou výrobní linku například také ve Spojených státech.
V současnosti disponuje Volkswagen 47 fabrikami a tři zvažované nové výrobní provozy v Česku, Thajsku a USA jsou součástí jeho expanzivní strategie.