...obchodní ředitel Alan Svoboda.
ČEZ uvedl, že jeho celkový podíl na českém trhu koncových zákazníků se ke konci loňského roku snížil na 45 procent z 53 procent v roce 2006.
Největší úbytek zaznamenala firma v segmentu velkých firemních klientů, a sice meziročně na 36 procent ze 43 procent.
Naopak domácnosti a malé podniky dosud ve velké míře nevyužívaly možnost výběru vlastního dodavatele, a podíl ČEZ se meziročně snížil pouze o 2 procentní body na 60 procent.
Svoboda dodal, že letos nepředpokládá další výrazný odliv klientů také díky agresivní srovnávací kampani, kterou firma představila ve středu.
Dodal, že zhruba polovina velkých firemních zákazníků se zavázala k odběru na více let dopředu.
"Poklesem na 36 procent (v segmentu velkých zákazníků) jsme se dostali na hladinu, na které bychom chtěli setrvat," řekl Svoboda na tiskové konferenci. "Nepředpokládám, že by náš tržní podíl měl dále klesat."
ČEZ nicméně vytváří většinu svých zisků výrobou a velkoobchodním prodejem elektřiny, a vývoj na trhu koncových klientů nemá zásadní význam pro jeho hospodaření, dodala firma.
[PRAHA/Reuters/Finance.cz]