České weby loni získaly z reklamy dvě mld Kč

16.01.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. ledna (ČTK) - Internetové servery loni získaly od domácích zadavatelů reklamy dvě miliardy korun. Téměř dvě pětiny z této částky přitom inkasoval největší portál Seznam.cz. Vyplývá to z projektu měření internetové reklamy AdMonitoring, který odstartoval v loňském roce.

Seznam loni od inzerentů dostal 789 milionů korun. Následuje NetCentrum provozující portál Centrum.cz se 434 miliony a Mafra (iDnes) s 312 miliony korun. Následují ARBOinteractive a další portál Atlas.

Z celkové roční částky připadá téměř polovina objemu na podzimní a předvánoční kampaně. Nejvíce pak zadavatelé investovali v listopadu, kdy za reklamu utratili 264 milionů korun.

Podle předsedy výkonné rady Sdružení pro internetovou reklamu Tomáše Búřila data poskytují relevantní informace o výkonech médií a jsou dobrým analytickým zdrojem pro plánování rozpočtů a jednotlivých reklamních kampaní. Data o 120 internetových médiích v současnosti odebírá většina velkých tuzemských zadavatelů reklamy.

Projekt AdMonitoring představil SPIR loni na podzim. Sdružení působí na trhu internetové reklamy od roku 2000. Vedle AdMonitoringu provozuje výzkum návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK