S odborovými organizacemi vedení Českých aerolinií vyjednávalo od dubna 2007. Základním principem, na kterém vedení společnosti při vyjednávání trvalo, bylo srovnatelné zvýšení mezd všem profesím, což se u dosud uzavřených kolektivních smluv podařilo. Proti minulosti tak nebudou mezi jednotlivými profesními skupinami výraznější rozdíly v nárůstech platů.
Podle generálního ředitele Radomíra Lašáka zohledňuje dohodnutý růst skutečné možnosti firmy. "Výsledkem jsou kolektivní smlouvy zaručující na následující tři roky rozumné mzdové nárůsty na úrovni inflace v návaznosti na hospodářské výsledky společnosti zvýšené o jedno nebo dvě procenta," uvedl.
Jednání s leteckými mechaniky, kteří původně požadovali dvouciferný růst, budou pokračovat. Díky dohodě se všemi odborovými organizacemi, včetně leteckých mechaniků, ale platí tzv. společná část kolektivních smluv, která upravuje pracovní podmínky a základní benefity, jako je například pátý týden dovolené a podobně. Nejednotné požadavky velkého množství odborových centrál způsobovaly firmě v minulosti problémy.
Nejsložitější byla v minulých letech jednání se zástupci pilotů a palubního personálu, kteří měli vyšší požadavky než pozemní zaměstnanci. Složitá kolektivní vyjednávání na pokraji stávky v minulosti vedly například i železniční odbory či odboráři Škody Auto.
Předchozí vedení ČSA v čele s Jaroslavem Tvrdíkem přistoupilo na osmiprocentní navýšení mezd, a zatížilo tak firmu každoročním zhruba třísetmilionovým růstem mzdových nákladů. To pro firmu, která se dostala do půlmiliardové ztráty, znamenalo závažný problém. Loni prošla firma řadou úsporných opatření a podle očekávání vedení by se měla vrátit zpět do černých čísel. Zisk za rok 2007 by měl dosáhnout zhruba 100 milionů korun.
Průměrný plat v ČSA byl loni 45.000 korun; číslo výrazně zvyšují právě piloti, kteří měsíčně berou 190.000 až 200.000 korun. Firma zaměstnává zhruba 4500 lidí.