"Původně, než se tento problém vyskytl, jsme měli zahájit stavbu silnice už letos, ale určitě to nestihneme," řekl deníku Jiří Jedlička z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Silničáři se s bývalým opatovickým starostou Tikalem nemohou domluvit. Pozemek od něj chtěli odkoupit, na jejich návrh kupní smlouvy však odpověděl nesouhlasným dopisem. "Ta silnice zničí deset hektarů půdy. Stavba nové silnice bude stát miliardu korun. Nejde mi o peníze, ale o princip," uvedl Tikal. ŘSD nyní nezbývá než pozemek vyvlastnit. Tikal, který malý pozemek koupil v roce 2004, se chce bránit u soudu.
Současný opatovický starosta Pavel Kohout se obává vyššího dopravního zatížení vesnice. Podle silničářů během několika let doprava v obci opravdu prudce naroste. Podle posledního sčítání z roku 2005 projede denně mezi Hradcem a Opatovicemi 21.000 aut. Je to kapacita, která vyžaduje čtyřproudovou silnici. "Předpokládáme, že v roce 2010 jich zde bude jezdit o 13 procent víc. Do roku 2020 vzroste provoz až o čtvrtinu," uvedl Jedlička.
Na rozdíl od odborníků se Tikal domnívá, že stavět novou silnici je zbytečné. "Tahle silnice dopravu nezachrání. Až bude zprovozněna velká křižovatka v Opatovicích, tak doprava odpadne," míní odpůrce stavby.
Tři a půl kilometrů dlouhý úsek čtyřproudové silnice z Opatovic do Březhradu by chtělo ŘSD začít stavět již letos. Stavba by měla být dokončena v roce 2010. Náklady se vyšplhají na jednu miliardu korun.
Kvůli asi 15 let trvajícím sporům o pozemky stále není dostavěna také dálnice D11 do Hradce Králové. Silničáři se nedokázali dohodnout s farmářkou Ludmilou Havránkovou o směně půdy, definitivní rozhodnutí dosud nepadlo.