Komentář k vývoji retailového bankovnictví v závěru listopadu

27.11.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Závěr kalendářního roku býval v oblasti reklamních spotů z finančního světa v mých očích jednoznačně spojen s masívním útokem stavebních spořitelen na nové potenciální klienty. Očekávám, že i letos nás stavební spořitelny určitě nezklamou a nezůstanou minulým letům nic dlužny.

Závěr kalendářního roku býval v oblasti reklamních spotů z finančního světa v mých očích jednoznačně spojen s masívním útokem stavebních spořitelen na nové potenciální klienty. Očekávám, že i letos nás stavební spořitelny určitě nezklamou a nezůstanou minulým letům nic dlužny. Ale mohutná lavina bankovně zaměřených reklamních spotů a inzerátů se začala valit na českého diváka a čtenáře již od začátku listopadu. Tato lavina měla společného jmenovatele - telefonní bankovnictví, obsluhu účtu po telefonu. V některých dnech bylo možné zaznamenat i tři po sobě jdoucí reklamy od různých bank s tématem „telefon“. Celkem logicky vyvstává otázka „Proč“ ? 

Důvody jsou poměrně jednoduché - oficiální statistiky i laický pohled na společnost jednoznačně ukazují, že počet telefonů a zejména počet mobilních telefonů roste v České republice závratným tempem. A na to samozřejmě banky musí reagovat a reagují. Je zřejmé, že dnes již prakticky žádné významnější bance na českém trhu nemůže v nabídce chybět některá z forem telefonního bankovnictví. K bankám, které obsluhu přes telefon nabízely již dříve (např. Expandia, Komerční banka, Nonstop banka) se během posledních  měsíců přidaly další. Určitě každý z nás zachytil mohutný nástup „GSM banky“ od GE Capital a pozadu nezůstávají ani další banky. 

Marketingové průzkumy i konkrétní počty jednoznačně potvrzují, že klienti skutečně chtějí využívat telefon pro vyřizování svých bankovních transakcí. Tak například Komerční banka v posledním listopadovém týdnu „přivítala“ na své Expresní lince obsluhované prostřednictvím Telefonního centra v Liberci klienta s pořadovým číslem „85 000“. Jen pro ilustraci - každý den přibývá přibližně 600 nových klientů, kteří „svěří“ své bankovní transakce telofonu a počet klientů tak vzrostl za poslední tři měsíce o 35 000.

Že nevíte jaký formu telefonního bankovnictví zvolit ? Záleží jen a jen na Vás, protože nabídka je dneska skutečně široká. Máte rádi příjemný lidský hlas a nejste si jisti, že zvládnete všechna úskalí převodu peněz sami - dejte přednost obsluze účtu ve spolupráci s telefonním bankéřem z bankovního call centra. Zamilovali jste se do Vaše mobilu a do „vyťukování“ bankovních příkazů na klávesnici telefonu - možná se rozhodnete pro GSM banking. Jste zastánci „technického světa“ - je tady pro Vás IVR, služba založená na obsluze účtu automatickým konverzantem.

Osobně předpokládám, že s rozvojem nabídky internetového bankovnictví v ČR budou banky pro své klienty nabízet kombinované balíčky založené na společném využívání telefonu a internetu. Proto se Vám založení „telefonního účtu“ již dnes určitě vyplatí i v případě, že patříte mezi ortodoxní zastánce internetu.

Tak tedy - „můžete už ovládat svůj bankovní účet po telefonu“ ? Pokud Vaše odpověď zní „prozatím nikoliv“, neváhejte a dejte si sami sobě už teď malý vánoční dárek - určitě je z čeho vybírat !  A ten pocit, že venku mrzne, pošta i banka daleko a Vám stačí pro zaplacení složenky jen zvednout telefon... Lákavé že.

Autor článku

Tomáš Vaníček  

Články ze sekce: Domovská stránka