"Došlo k chybnému nastavení IT systémů, které vedlo k nesprávnému zaúčtování mezibankovních poplatků souvisejících s vypořádáním některých karetních transakcí. Jednalo se pouze o účtování poplatků mezi bankami a netýká se klientů. Těm byly účtovány poplatky v souladu s platnými sazebníky. Nyní je účtování mezibankovních poplatků v našem systému již nastaveno správně," řekla týdeníku mluvčí banky Romana Ondrůšková.
Nesprávně byly nastaveny systémy, které komunikují s karetní asociací Visa. Které banky měly zvýhodněné poplatky, Komerční banka nechtěla zveřejnit. Podle týdeníku ale jde o Českou spořitelnu a Raiffeisenbank, s nimiž už Komerční banka jedná o vyrovnání.
"Pokud jde o výši vzájemného vyrovnání, výsledná částka bude určena teprve na základě konečných podkladů. Jde o velmi nízké rozdíly u velkého množství karetních transakcí," řekla Euru Pavla Plachá z firemní komunikace spořitelny. Chyba se podle ní týká mezibankovního poplatku, který platí banka obchodníka přijímajícího platební kartu bance, jež tuto platební kartu vydala.
Komerční banka patří k největším českým finančním ústavům. Jejím většinovým vlastníkem je francouzská Société Générale, která vlastní přes 60 procent akcií. Za tři čtvrtletí loňského roku banka zvýšila čistý konsolidovaný zisk meziročně o 19,4 procenta na 8,14 miliardy korun.