V České republice je přitom běžnou praxí, že letecké firmy inzerují jen část ceny, kterou cestující musejí nakonec zaplatit. Vyčleňují se například palivové příplatky, letištní taxy či pojištění. Skutečnou cenu se pasažér mnohdy dozví až těsně před zaplacením. To několikrát kritizovalo Sdružení obrany spotřebitelů a cestovní kanceláře, které na aerolinie svádějí fakt, že samy rozdělují cenu leteckých zájezdů na několik položek.
Asi nejdále zašly slovenské nízkonákladové aerolinie SkyEurope, které před více než rokem inzerovaly zápornou cenu letenky minus deset korun. Naopak jiné nízkonákladové aerolinie, jako například britský easyJet nebo irský Ryanair, jsou průkopníky v uvádění jedné ceny. Stejně se chová i nízkonákladová odnož Českých aerolinií Clic4sky.
Postupně se k uvádění úplných cen na českém trhu hlásí i velcí světoví síťoví dopravci. Jedním z prvních byly British Airways, koncem loňského roku je následovala německá společnost Lufthansa. ČSA chystají zásadní změnu na jaro, do kdy upraví prodejní systém tak, aby zákazníkům zobrazil úplnou cenu hned po zadání cílové destinace. Podle mluvčí Daniely Hupáková se to projeví i v reklamních kampaních ČSA.
Air France-KLM je podle tržeb největším leteckým přepravcem na světě. V Evropě firmě patří první místo také z hlediska počtu cestujících. Společnost vznikla v roce 2004 spojením francouzského leteckého přepravce Air France s nizozemským konkurentem KLM. Firmy sice vystupují jako jeden subjekt, jejich provoz však funguje odděleně.