Obě zainteresované strany potvrdily, že o výši prodejní ceny zatím nediskutovaly. Pohybovala by se zřejmě v několika málo stovkách milionů korun. Město by ale jejich nákup nevyšel nijak draho, neboť po přestěhování by mohlo hodně domů prodat.
Rozhodnutí o nákupu má padnout do dvou měsíců. V té době už bude výroba Škody Transportation přestěhována do nových tří hal. Vedle nich vzniká administrativní budova, kam se do června přestěhuje vedení holdingu. Škoda investuje do stavby čtyř nových budov dvě miliardy korun.
Čtyřpatrové ředitelství poblíž centra města v Tylově ulici využívá nyní holding minimálně, škodováků jsou tam jen desítky. Ještě v 80. letech 20. století měla Škodovka 40.000 lidí, nyní necelou desetinu.
Poloha jedné z dominant krajského města je velmi dobrá. Je tam parkoviště pro více než 300 vozů, zastávky MHD a autobusové nádraží. "Kanceláří je ale v Plzni dost, ceny jdou dolů," řekl Pavel Pubec z realitní kanceláře. Tržní cenu objektu si netroufl odhadnout.
Prostor je zatím "napůl mrtvý". Výrazně se oživí, až se otevře škodovácký areál jiným firmám, což startuje v části Karlov. Původně měl přes areál vést severojižní průtah, jehož přípravy nyní ustaly. Město i kraj se soustředí na západní obchvat Plzně.
"Sestěhování všech úřadů prověřujeme. Dále jsme zadali studii možného umístění opravny tramvají a dalších druhů vozů v lokomotivce," řekl Rödl. Areál v městské části Slovany, kde je nyní depo a opravna tramvají, by zůstal parkovištěm kolejových vozidel.
Magistrát nyní úřaduje ve dvou objektech na náměstí Republiky a ve Škroupově ulici, dále v Jagellonské a Tylově ulici. Památkovou renesanční radnici ale město neopustí ani neprodá.