Dráhy zároveň dnes zveřejnily i účetní zisk nákladní dopravy; kvůli prosincovému oddělení carga jde však o čísla pouze za 11 měsíců. Do listopadu vydělala nákladní doprava 1,4 miliardy korun. Čísla za prosince nejsou dosud známa, i tak by však celoroční výsledky byly horší než v roce 2006, kdy nákladní doprava vydělala 1,7 miliardy.
Klesající zisk dráhy odůvodňují loňskými investicemi do obnovy vozového parku. "Do nákupu 300 nových vozů a kompletní obnovy více než 1300 starších vozů prostřednictvím oprav a modernizací jsme loni investovali přes 1,5 miliardy korun," řekl generální ředitel drah Josef Bazala, podle kterého se investice projeví na hospodářském výsledku v budoucnosti.
Investovat do svého rozvoje hodlá ČD Cargo i v dalších letech. Podle Bazaly, který jako šéf drah koncem ledna končí a převezme vedení ČD Cargo, půjde o tři miliardy korun během následujících dvou let. Firma chce především dále nakupovat a modernizovat vagony, neboť se v minulých letech potýkala s jejich nedostatkem. Vagony chyběly například pro odvoz dřeva z lesů postižených větrnou kalamitou.
Volnost v investování byla jedním z hlavních důvodů oddělení nákladní dopravy do dcery. Do loňského roku totiž ziskové cargo financovalo ztrátovou osobní dopravu zhruba 700 miliony korun ročně. Nyní se uvažuje o tom, že se ČD Cargo spojí se svou slovenskou obdobou Cargem Slovakia, což by zvýšilo hodnotu firmy při plánované privatizaci.
Podnikatelský plán ČD Cargo počítá pro letošek se ziskem 1,1 miliardy korun. První fiskální rok existence firmy potrvá mimořádně 13 měsíců, od 1. prosince 2007 do 31. prosince 2008.