...zprávě.
Celkem tři čtvrtiny výroby ale stále končí na českém trhu.
Prazdroj uvedl, že možnosti domácí expanze jsou omezené, loni zde zvýšil prodej o půl procenta v porovnání se sedmiprocentním nárůstem exportů.
"Na tuzemském, silně nasyceném trhu je příležitostí ke zvyšování prodaných objemů velmi málo. Proto se chceme dlouhodobě zaměřit na zvyšování našeho podílu v prémiovém segmentu," uvedl ve zprávě generální ředitel Mike Short.
V českých restauracích stále dominuje značka Gambrinus, ačkoli obliba ležáku Pilsner Urquell roste, uvádí dále zpráva. Dobře si vedly i další značky piv ze skupiny.
"Hned čtyři značky našeho portfolia - Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel - prodaly na domácím trhu více než 1 milion hektolitrů a překonaly své historické hranice," uvedla firma.
Největší domácí pivovar patří do skupiny SABMiller <SAB.L>, druhého největšího výrobce piva na světě.
[PRAHA/Reuters/Finance.cz]