O personální rošádě v čele největšího českého zaměstnavatele se ví od konce listopadu; jistotu ale dotyčným dalo až dnešní rozhodnutí dozorčí rady. Změny souvisejí s oddělením nákladní dopravy Českých drah do samostatné dceřiné společnosti, které nastalo 1. prosince. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve naznačoval, že ČD Cargo a mateřskou společnost České dráhy by neměl vést jeden člověk.
Žaluda na dráhu přichází z finančního sektoru. Krátce byl regionálním ředitelem pojišťovny AXA pro Českou republiku a Slovensko, předtím zastával pěl let stejnou pozici u Credit Suisse Life & Pensions. Vystudoval Vysoké technické učení v Brně, kde také po škole začal svou kariéru jako asistent u výrobce traktorů Zetor.
Bazala v Československých a Českých drahách působí od roku 1981, kdy postupně pracoval v provozních a později manažerských funkcích. Post generálního ředitele zastával krátce již v roce 1995. O rok později odešel k soukromé firmě a do Českých drah se vrátil v roce 2003. Generálním ředitelem je od roku 2005.
Žaluda je sedmým šéfem ČD od rozdělení Československa. Prvním generálním ředitelem byl v září 1993 jmenován Emanuel Šíp, jehož neúspěšný pokus o ozdravění železnice trval necelé dva roky. Šípa vystřídal Rudolf Mládek, po něm nastoupil Vladimír Sosna, následovali Dalibor Zelený, Petr Kousal, Bazala a Žaluda.