Zemědělci rozdají půl milionu letáků na podporu českých potravin

31.01.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. ledna (ČTK) - Distribuci půl milionu letáků, ve kterých jsou čeští spotřebitelé vyzýváni k nákupu tuzemských potravin, zahájila Agrární komora společně s Potravinářskou komorou a Hospodářskou komorou. Oznámili to jejich zástupci na tiskové konferenci. Podle nich totiž mají v českých obchodech stále větší zastoupení potraviny dovážené z ciziny a navíc jsou prý často i méně kvalitní. Letáky podporující české potraviny budou v následujících týdnech vůbec poprvé rozdávány lidem v celém Česku.

"Zahájili jsme dnes velkou akci, jejímž cílem je rozdat v celé České republice půl milionu letáků. V nich apelujeme na českého spotřebitele, aby dal přednost českým potravinám, protože jsou kvalitnější," řekl novinářům prezident Agrární komory Jan Veleba. Podle prezidenta Potravinářské komory Miroslav Tomana mají zahraniční potraviny na tuzemském trhu již čtyřicetiprocentní podíl.

"Je to alarmující, protože jejich podíl každoročně roste a během jednoho či dvou let se můžeme dostat až na 50 procent, což zásadním způsobem může ohrožovat české výrobce," upozornil Toman.

Zemědělci a potravinářské firmy spotřebitele v letácích nabádají k tomu, aby si při nákupu potravin všímali země původu a nevybírali potravinářské výrobky pouze podle jejich ceny. Zemědělci a potravináři v letácích například tvrdí, že české potraviny jsou zdravější, protože tuzemští rolníci ve srovnání se starými členskými státy EU hnojí o 40 procent méně a musí dodržovat přísnější normy.

"Nejlepším řešením, jak podpořit české zemědělství, je kupovat potraviny vyrobené ze surovin českých zemědělců. Spotřebou českých potravin nepodpoříme jenom domácí zemědělce, ale i zpracovatele a všechna navazující odvětví," podotkl Veleba.

Naposledy rozdávali zemědělci letáky na podporu českých potravin loni v létě před některými hypermarkety Interspar. Protestovali tím proti tomu, že řetězec začátkem loňského března zastavil pro polovinu svých obchodů nákup masa od tuzemských chovatelů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK