V životním pojištění přitom částka, již klienti platí zejména za svou pojistnou ochranu, vyskočila o více než 22 procent na 5,420 miliardy korun a v neživotním pojištění se zvýšila o 12 procent na 3,635 miliardy korun.
„Je to jednoznačný úspěch naší obchodní strategie, která stojí na třech hlavních pilířích: rozvoji vlastní distribuční sítě, prohlubování spolupráce s makléřskými společnostmi a především rozšiřování křížového prodeje v rámci Skupiny ČSOB,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen.
V životním pojištění byl loňský předpis rozložen téměř rovnoměrně mezi jednorázově a běžně placená pojištění. O výrazný meziroční vzestup předpisu se však zasloužila hlavně jednorázově placená pojištění, jichž se loni prodalo za bezmála tři miliardy korun, což bylo o 42 procent víc než rok předtím. Lví podíl na tom má prodej životních pojištění ČSOB Pojišťovny v obchodní síti ČSOB: na ni loni připadlo 85 procent všech nově prodaných jednorázových pojistek. „Tento výsledek souvisí s prudce rostoucí oblibou investičních životních pojištění vázaných na zajištěné fondy,“ podotkl van Leeuwen.
V neživotním pojištění bylo hlavním motorem růstu především pojištění motorových vozidel, tedy povinné ručení a havarijní pojištění. V povinném ručení stouplo předepsané pojistné meziročně o 15,3 procenta na 1,219 miliardy korun, v havarijním pojištění pak o 14,4 procenta na 964 milionů korun. „I v roce 2007 tak ČSOB Pojišťovna dynamikou růstu v povinném ručení předstihla průměr trhu,“ podtrhl van Leeuwen. Nicméně výrazný nárůst zaznamenala ČSOB Pojišťovna i v ostatních skupinách retailového a průmyslového pojištění.
Celkem v roce 2007 ČSOB Pojišťovna sjednala 738 tisíc nových pojištění s objemem obchodní produkce 6,378 miliardy korun. V počtu sjednaných pojištění zůstává i nadále jednoznačně nejdůležitějším distribučním kanálem vlastní síť ČSOB Pojišťovny, následovaná makléřským obchodem a obchodní sítí Skupiny ČSOB. Objemem obchodní produkce se však na první místo řadí křížový prodej prostřednictvím členů Skupiny ČSOB, na nějž loni připadlo již 44 procent obchodní produkce. Podíl interní sítě a makléřského obchodu na obchodní produkci je obdobný a činí 26 procent.