Lednová čísla poprvé naznačují, kolik peněz se dá očekávat ze silnic první třídy. Zmíněných 23 milionů představuje 4,6 procenta z celkových výběrů, podíl mýtných transakcí je však vyšší. Mýtné brány na "jedničkách" zaznamenaly 1,857.000 průjezdů, což je devět procent sumy z celého systému. "Rozdíl je dán nižší sazbou na silnicích první třídy," řekla Vápeníková. Podle ní silnice první třídy vynesou za rok asi 300 milionů korun.
I bez "jedniček", na kterých byl mýtný systém zaveden 1. ledna, by však lednové mýtné o 50 milionů předčilo loňský rok, kdy se platilo pouze na dálnicích. "Intenzita kamionové dopravy s rozvojem hospodářství a spotřeby obyvatel stále roste. Je to celoevropský trend, bez mýta by ale situace vypadala hůř," řekla Vápeníková.
Mýtné se v České republice vybírá na všech dálnicích a rychlostních silnicích (asi 1000 km) a 200 kilometrech silnic první třídy. Povinnosti platit podléhají kamiony o hmotnosti 12 tun a více. Průměrná sazba na dálnicích je 4,05 koruny za kilometr, na silnicích první třídy je zhruba poloviční. Od ledna 2009 se ke kamionům připojí i malé nákladní vozy od 3,5 tuny do 12 tun.
Ministerstvo dopravy nyní uvažuje o tom, že mýtné rozšíří i na silnice nižších tříd. Tam by automobily hlídala družice a nikoliv mýtné brány, jak je tomu na dálnicích. Konečné rozhodnutí však ještě nepadlo.