Nová společnost zabezpečuje prostřednictvím sítě 45 zákaznických kontaktních míst komunikaci s více než 2,2 milionu zákazníky skupiny RWE z kategorie domácností a maloodběru. Provozuje rovněž call centrum se stovkou operátorů a je zodpovědná za fakturaci a inkaso pohledávek.
"Především bych chtěl naše zákazníky ujistit, že tato čistě organizační změna pro ně neznamená žádné vyřizování - nemusejí nikam chodit ani nemusejí nic hlásit," uvedl předseda představenstva RWE Transgas Martin Herrmann.
Lidé budou ještě zpočátku roku dostávat faktury se stejnou hlavičkou jako dosud. "Zhruba za čtyři měsíce však sjednotíme všechny tiskopisy pod jednotnou hlavičku RWE. Na faktuře bude ale vždy uveden i dodavatel plynu, tedy příslušná regionální společnost," řekl mluvčí RWE Transgas Martin Chalupský.
Sídlo RWE Zákaznické služby je v Ostravě, kde je umístěno i call centrum. Nově vzniklá společnost zaměstnává přibližně 500 lidí. Vedle RWE Zákaznické služby vznikla v lednu také společnost RWE Distribuční služby. Ta sjednotila servis pro distribuční firmy ze skupiny RWE a zajišťuje provoz, údržbu a výstavbu plynovodů.
Skupina RWE je největším obchodníkem se zemním plynem v Česku. Firma očekává, že letos přijde kvůli postupující liberalizaci o více než 11 procentních bodů tržního podílu. Na trhu konečných zákazníků tak bude mít kolem 70 procent.
Koncern v Česku ovládá 21 společností, mezi něž patří vedle nově vzniklých firem regionální prodejci a distributoři, tranzitní společnost RWE Transgas Net a RWE Gas Storage, která se stará o podzemní zásobníky.