Google: Microsoft chce svůj monopol rozšířit i na internet

03.02.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

San Francisco 3. února (ČTK) - Microsoft chce podle internetové jedničky, společnosti Google, rozšířit svůj monopol ze světa softwaru i na internet. V reakci na páteční oznámení softwarového giganta, že chce za 44,6 miliardy dolarů (777,5 miliardy Kč) koupit společnost Yahoo, to na firemním blogu uvedl viceprezident a právní zástupce Googlu David Drummond. Podle něj by antimonopolní úřady případnou fúzi měly odmítnout, uvedla agentura Reuters.

Drummond podotkl, že spojení Microsoftu a Yahoo by mohlo podkopat otevřenou konkurenci, která je podle něj již více než deset let živnou půdou inovací na internetu. "Copak by tyto dvě firmy po spojení nemohly zneužít výhody monopolu na software pro osobní počítače, aby neférově omezily rovný přístup uživatelů ke konkurenčním poskytovatelům elektronické pošty, internetové komunikace v reálném čase a webových služeb?" zeptal se Drummond rétoricky.

Zástupci Microsoftu ale v pátek uvedli, že regulátoři by vzhledem k dominantnímu postavení Googlu na trhu webového vyhledávání spíše zamezili tomu, kdyby o Yahoo měla zájem světová jednička ve vyhledávání.

Rovněž experti na antimonopolní problematiku agentuře Reuters o víkendu sdělili, že Google je na trhu internetového vyhledávání a reklamy tak dominantní, že antimonopolní úřady zřejmě dají fúzi firem Microsoft a Yahoo zelenou.

"Je těžké si představit, že by to nakonec zamítli," řekl Evan Stewart z právnické firmy Zuckerman, Spaeder LLP. Dodal, že Google je tak velký, odvětví informačních technologií se mění tak rychle a bariéry vstupu do něj jsou tak nízké, že schválení transakce je velmi pravděpodobné.

Microsoft ve svém dosud nejodvážnějším pokusu o akvizici v pátek za každou akcii Yahoo v hotovosti a akciích nabídl 31 dolarů; to je prémie více než 60 procent ke čtvrteční závěrečné ceně akcií na burze. Společnost Yahoo na krok Microsoftu uvedla, že její správní rada nabídku vyhodnotí.

Největší světový výrobce softwaru chce začít účinně konkurovat stále mocnějšímu Googlu, jehož podíl na lukrativním trhu vyhledávání přes internet dosáhl podle údajů firmy comScore již 77 procent. Yahoo je na tomto trhu druhá se 16 procenty a Microsoft sice třetí, avšak daleko vzadu s podílem 3,7 procenta

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK