Ty by měly být podle MfD zhruba poloviční, než je většina prodejen Kaufland v současnosti. Jejich obvyklá velikost je dnes kolem 4000 až 5000 metrů čtverečních, nově by měly začít vyrůstat i prodejny o velikosti 2000 metrů čtverečních. Kaufland by se tak svou velikostí a umístěním přiblížil diskontním prodejnám Lidl. S menšími prodejnami totiž může vyrazit i do menších měst. Stane se tak přímo konkurencí Lidlu, se kterým se doposud až na výjimky míjel, píše.
Kaufland i Lidl přitom patří do stejné německé skupiny Schwarz. Obě firmy však provozují své obchody v jednotlivých zemích nezávisle na sobě.
Mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl nechtěl nové záměry konkrétně komentovat. "Ověřujeme si každou lokalitu z pohledu obyvatelstva, konkurenční situace, infrastruktury a dalších ukazatelů, zda je odpovídající, či ne," řekl MfD. Podle něj se tak rozhodují u každé prodejny individuálně.
Snahu začít otvírat menší obchody nicméně potvrzuje i sám Kaufland na svých webových stránkách. Na nich hledá nové i stávající projekty s prodejní plochou právě od 2000 metrů čtverečních, poznamenává Mladá fronta Dnes.
Dnes má Kaufland v Česku zhruba 80 prodejen, převážně ve větších městech nad 20.000 obyvatel. S těmi menšími plánuje začít až do příštího roku. Konkrétní místa pro menší obchody Kaufland podle dostupných informací ještě vybraná nemá. Nicméně je jisté, že půjde i do měst s méně než 15.000 obyvatel. Tím se přímo utká s diskonty Lidl, Penny Market či Plus Discount. Ty dosud měly na takto malá města prakticky monopol, dodává dnešní MfD.