Moravec proslul jako kritik Českých drah i ministerstva dopravy, které podle něj bránily vstupu konkurence na českou železnici. Jako šéf Veolia Transport chtěl přivést na české koleje první soukromé rychlíkové spoje, a konkurovat tak Českým drahám. Záměr se ale dosud nezdařil, protože MD nevypsalo na provoz vlaků tendr.
"Zajímá mne podílet se na tak významné společenské objednávce, jako je vznik samostatné dceřiné společnosti ČD osobní doprava. Je to výzva, které se nedá odolat," uvedl na stránkách ČD svůj přestup Moravec. Kariéru zahájil jako projektant ve státním podniku Pragoprojekt; šéfem Veolia Transport se stal v roce 2004. Vystudoval stavební fakultu ČVUT.
Příchod Moravce do ČD zřejmě souvisí se změnou generálního ředitele. Dosavadní šéf Josef Bazala (49) odešel s platností od 1. února řídit novou dceřinou společnost pro nákladní dopravu ČD Cargo a vystřídal ho Petr Žaluda (42). Ministerstvo dopravy počítá s tím, že se v budoucnu stejně jako cargo do samostatné firmy oddělí i osobní doprava.