Acer na domácím trhu prodal 179.717 PC a o 16.000 počítačů tak předběhl druhý Hewlett-Packard, který byl nejprodávanější značkou v tzv. regionu EMEA, tedy v Evropě, na Středním východě a v Africe. Třetí pozice patřila počítačům Asus s více než 118.000 prodanými PC.
Tradičně nejsilnější bylo poslední čtvrtletí roku, kdy výrobci prodali na českém trhu 358.660 počítačů. "I konec roku 2007 potvrdil pokračující nárůst prodeje notebooků. Prodej stolních počítačů byl u mnoha prodejců slabší, než se čekalo," řekl ČTK šéf české pobočky Gartneru Oldřich Příklenk. Tržní podíl notebooků v posledním čtvrtletí roku přesáhl 56 procent. Zhruba čtvrtinu kupců nových PC tvořily domácnosti.
Český trh rostl téměř dvojnásobným tempem proti zbytku světa. Celosvětový prodej osobních počítačů loni stoupl o 14 procent na 269 milionů PC. První místo na trhu obsadil Hewlett-Packard, který zvýšil prodej o 30 procent na 50,5 milionu počítačů.
V letošním roce odborníci očekávají další dvouciferný nárůst prodeje tažený především růstem zájmu o notebooky. Podle analytiků Gartneru budou firemní desktopy i nadále nejčastěji vybaveny mikroprocesory Intel. Všem uživatelům Gartner doporučuje nejméně dva GB paměti. Většina notebooků na trhu má už dnes širokoúhlý displej, běžné je prý i využití Wi-Fi adaptérů.