Přímé bankovnictví čeká expanzi

21.12.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Téměř třináct dní v bance stráví zástupce malého či středního podniku během jediného roku. Firemnímu klientovi totiž zabere vyřizování bankovních záležitostí zhruba sto hodin. O čtvrtinu méně, pětasedmdesát hodin ročně, musí svému peněžnímu ústavu věnovat průměrný živnostník. I běžný občan však s bankou prožije na dvacet hodin. Vyplývá to z výzkumu, který vypracovala agentura AISA pro společnost GE Capital Bank.

Téměř třináct dní v bance stráví zástupce malého či středního podniku během jediného roku. Firemnímu klientovi totiž zabere vyřizování bankovních záležitostí zhruba sto hodin. O čtvrtinu méně, pětasedmdesát hodin ročně, musí svému peněžnímu ústavu věnovat

průměrný živnostník. I běžný občan však s bankou prožije na dvacet hodin. Vyplývá to z výzkumu, který vypracovala agentura AISA pro společnost GE Capital Bank.

Přitom naprostá většina bankovních klientů stále dává přednost osobním návštěvám v bance. Například platební příkazy nosí do banky čtyřiašedesát procent obyvatel ze vzorku 936 respondentů, zatímco telefonicky transakce zadávají čtyři procenta dotázaných, o procento méně lidí posílá své příkazy poštou a internetové bankovnictví využívá jediné procen

to.

Banky se však mohou spolehnout, že se jejich marketingové strategie orientované na přímé bankovnictví setkají s úspěšnou odezvou. Elektronické bankéře totiž čeká obrovská expanze - například GSM bankovnictví (operování s účtem prostřednictvím mobilního telefonu) zatím využívají jen třináct procent jich uvádí, že o ně má zájem.

Největší bariérou většího rozšíření přímého bankovnictví je podle výzkumu nízká znalost elektronických produktů bankovními klienty. Přesto o současných trendech ve finančním světě slyšelo dvaasedmdesát procent soukromé bankovní klientely a téměř devadesát procent firemních zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka