"Do rozhodnutí ÚOHS nebudeme případné akvizice komentovat," řekla mluvčí Škody Holdinq Radka Pistoriusová.
Dosavadní majitelé Pars nova Petr Doležal, Lubomír Mach a František Pohl získají podle serveru z prodeje několik set milionů korun.
Pars nova s 840 lidmi je jedním z největších domácích opravářů kolejové techniky. Největším projektem jsou dodávky motorových jednotek Regionova Českým drahám. Významné procento tvoří modernizace tramvají. Předloni měla firma obrat 1,2 miliardy korun.
Firmy už spolupracovaly na různých projektech. "Na pořadu dne je jednání o kooperacích, především v zahraničí," řekl loni v říjnu generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák. Podle něj podaly obě firmy společnou nabídku na modernizaci až 60 tramvají KT4 v Bělehradu, kontraktu za stovky milionů korun. Dodávky mají začít v roce 2009.
Do škodovácké divize Transportation, seskupení s 2500 zaměstnanci, patří kromě plzeňských Škody Transportation a Škody Electric Plzeň, výrobce trolejbusů a elektrických pohonů, ČKD Vagonka Ostrava produkující vlakové soupravy, vývojová dílna VÚKV Praha, Sibelektroprivod Novosibirsk, který vyrábí elektrické výzbroje. Skupina předloni utržila kolem 6,5 miliardy Kč díky vyššímu prodeji trolejbusů a tramvají.
Škoda Holding je ovládaná ze sta procent investiční skupinou Appian. Jako majitel holdingu je od loňského února vedená firma Appian Machinery B.V. z Amsterdamu.