Úplně všechna ustanovení dokumentu začne Volksbank podle svého prohlášení plnit nejpozději do konce října 2008. Banka se přijetím kodexu zavazuje mimo jiné ke včasnému informování klienta, ke srozumitelnosti a pravdivosti propagačních a reklamních materiálů nebo transparentnosti a přehlednosti služeb.
Banka, která kodex podepíše, musí například oznámit změny v ceníku 30 dní před jejich platností. Zákazník má právo seznámit se i s historickými ceníky a ústavy nemají právo poskytovat klientova data jiným firmám. Zákazník musí být ještě před podpisem smlouvy informován, že může odmítnout zasílání reklamy. Pokud se kdokoli rozhodne zrušit účet a zřídit si nový v jiné bance, má podle kodexu právo na přiměřené informace a rady, jež mu tento postup usnadní.
Vedle kodexu ČBA o chování mezi bankou a klientem postupně začínají finanční ústavy podrobněji informovat klienty i o podmínkách poskytování úvěrů na bydlení ještě před uzavřením smlouvy. Informace poskytují na základě evropského kodexu o poskytování předsmluvních informací o úvěrech na bydlení, na základě kterého vznikl rovněž standard ČBA.