"Pokud německý soud vyhlásil konkurz dříve, podle práva Evropské unie už se konkurzem neměl zabývat český soud," uvedl Knötig. Verdikt městského soudu potvrdil v září 2005 i Vrchní soud v Praze, obě rozhodnutí nyní pozbyla platnosti.
Návrh na konkurz na Fischerův osobní majetek podala v lednu 2005 finanční skupina kolem ropného a plynařského magnáta Karla Komárka, který v předcházejících dvou letech postupně ovládl cestovní kancelář Fischer. Komárek se domáhal asi 400 milionů korun.
Návrh na konkurz v Německu podal sám Fischer, aby zabránil exekucím v Česku. Podle dostupných informací soud v Hamburku v řízení o konkurzu zamítl pohledávky Komárkových firem. Naopak vyhověl hamburské Nordbance, která financovala letadla Fischerovy německé společnosti.
Loni skončila v konkurzu také letecká firma Charter Air, dříve Fischer Air. Rozhořel se spor o dvě letadla Boeing, které firma v minulosti provozovala. Nárok si na ně dělali jak konkurzní správci Fischerova majetku a majetku jeho bývalých firem, tak Fischerem spoluvlastněná německá firma AMF. Ústavní soud v září zrušil rozhodnutí Městského soudu v Praze, které umožňovalo rychlý prodej Boeingů. Soudy posléze vyhověly firmě AMF.