Microsoft si ohledně Yahoo stojí za svým

12.02.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Seattle/San Francisco 12. února (ČTK) - Americká softwarová společnost Microsoft má stále zájem o internetový podnik Yahoo, přestože její nabídku na převzetí odmítl jako neadekvátní. Microsoft za Yahoo na začátku února nabídnul téměř 45 miliard dolarů (asi 790 miliard Kč), ale vzhledem k tomu, že by část kupní ceny uhradil vlastními akciemi, hodnota nabídky je proměnlivá a závisí na aktuálních kurzech na burze.

"Jak už jsme dříve uvedli, Microsoft si vyhrazuje právo podniknout všechny nezbytné kroky k tomu, aby zajistil, že akcionáři společnosti Yahoo dostanou možnost využít hodnoty, která je obsažena v naší nabídce," píše se ve zprávě Microsoftu. Firma neuvedla, jaké další kroky podnikne, a odmítnutí návrhu označila za nešťastné.

Yahoo ani po této zprávě nechce na nabídku Microsoftu přistoupit. Analytici proto spekulují, že pokud Microsoft bude chtít Yahoo získat, nezbude mu asi nic jiného než nabídnout víc peněz. Teď za jednu akcii Yahoo nabízí 31 dolarů, a mohl by tedy otestovat alespoň 35 dolarů, uvedli někteří analytici.

Yahoo nicméně jakoukoliv nabídku pod 40 dolarů za akcii považuje za příliš nízkou a nebude se jí patrně zabývat. Microsoft má ale možnost se obrátit přímo na akcionáře. Generální ředitel Yahoo Jerry Yang už oslovil v e-mailové zprávě zaměstnance a řekl jim, že návrh Microsoftu není v jejich nejlepším zájmu.

Microsoft nabídku považuje za rozumnou, ani slovem se ale nezmiňuje o tom, že jde o nabídku konečnou. Konkrétnější představy ale nedal najevo ani management Yahoo, takže není jasné, zda by nabídku přijal, pokud by zněla na 40 dolarů za akcii. Microsoft chce převzetím Yahoo získat část trhu, kde má prim jiná americká společnost Google, a kde se hraje o vysoké příjmy z reklamy na internetu.

Akcie Microsoftu od podání nabídky oslabily, takže nyní se její hodnota pohybuje pouze kolem 41,6 miliardy dolarů. I to je podle analytiků jeden z důvodů, proč by měl Microsoft nabídku vylepšit. Pokud to neudělá, pak bude muset postoj vůči Yahoo přehodnotit a změnit na nepřátelský. Potom by se s nabídkou zřejmě obrátil přímo na akcionáře Yahoo.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK