Od loňského září firma nabízí studentům službu pro bezplatné posílání SMS do všech sítí výměnou za zobrazování inzerátů na telefonu odesílatele. Službu dosud využilo 52.000 uživatelů, kteří v průměru poslali šest zpráv denně. Možnost reklamy využilo 28 inzerentů, například Pepsi, Baťa nebo Microsoft.
Inzertní sdělení na mobilním internetovém portálu Live! by měly mít formu reklamních bannerů, na které budou moci uživatelé kliknout.
Podle průzkumu Vodafonu by zhruba čtyřem pětinám uživatelů reklama na mobilu, pokud by byla zasílaná podle jejich preferencí, nevadila. Téměř dvě třetiny by pak souhlasily s posíláním reklamy podle místa, kde se nachází nebo podle místa bydliště.
Konkurenční T-Mobile chce na přelomu února a března vyhlásit aukci, na základě které se rozhodne, jaké reklamní služby a v jaké formě bude v Česku nabízet. S mobilní reklamou počítá i Telefónica O2.
Rozšíření mobilní reklamy by mělo pomoci vytvoření standardů pro její měření. O těch loni začala jednat britská pobočka Vodafonu spolu s dalšími čtyřmi velkými britskými operátory jako je O2 nebo T-Mobile.
Česká pobočka Vodafonu je jedním z devíti operátorů ze skupiny, kteří reklamu do mobilních telefonů testují. Firma měla na konci roku 2,66 milionu zákazníků.