...cíli pro rok 2010. Přispěly k tomu nové modely jako C4 Picasso a nižší náklady.
Peugeot Citroën, po Volkswagenu druhý největší výrobce automobilů v Evropě, oznámil, že mu provozní marže stoupla na 2,9 procenta z rekordního dna 2,0 procenta za rok 2006.
Firma si u tohoto klíčového ukazatele v automobilovém sektoru, jenž se potýká se slabým růstem na hlavním evropském trhu a vysokými cenami surovin, stanovila pro letošní rok cíl 3,5 procenta.
Provozní zisk z běžné činnosti loni vzrostl na 1,75 miliardy eur z 1,12 miliardy v roce 2006, zatímco trh čekal výsledek 1,48 miliardy. Čistý zisk vylétl na 885 milionů eur ze 183 milionů v roce 2006, ale nedosáhl na 910 milionů předpovídaných trhem.
Automobilka snížila mimořádné náklady na 632 milionů eur z 808 milionů v roce 2006. Do této položky spadají výdaje na posílení konkurenceschopnosti, odpisy některých aktiv, odpisy spojené s divizí součástek Faurecia <EPED.PA> a náklady na program dobrovolného předčasného odchodu z firmy, v jehož rámci Peugeot opustí 6200 zaměstnanců.
Firma uvedla, že tyto výdaje se budou v příštích letech zmenšovat.
Společnost oznámila, že výsledky jsou v souladu s cíli pro rok 2010 a provozní marže za druhé pololetí ve výši 3,1 procenta překonala cíl.
Peugeot rovněž potvrdil výhled na prodej vozů v letošním roce v rozmezí 3.550.000 až 3.650.000, což představuje nárůst zhruba o 5 procent.
[PAŘÍŽ/Reuters/Finance.cz]