Ministerstvo dopravy pověřilo řízením a koordinací prací Kapsch, protože nové systémy mají vzniknout na mýtných branách, které postavila a obhospodařuje právě tato firma. Lhůta pro doručení nabídek končí 25. března; jednou z podmínek je včlenění dodaných komponent do mýtného systému. V rámci "své" poloviny rozpočtu Kapsch mimo jiné doplní mikrovlnné mýtné tak, aby se v budoucnu dalo propojit se satelitem.
Na dálnici D1, která je nejzatíženější komunikací v zemi, vítězné firmy umístí čidla, jež budou monitorovat hustotu provozu. Součástí systému budou i proměnné informační tabule, které řidičům automaticky doporučí nejvhodnější rychlost a styl jízdy. Celkem jich bude od Prahy po Kroměříž na tři desítky a doplní nynějších šest infopanelů.
V místech s nejhustším provozem, tedy u Prahy a u Brna, vznikne navíc systém řízení dopravy. Ministerstvo dopravy i ŘSD si od toho slibují méně kolon, lepší průjezdnost dálnice, a tím i zvýšení bezpečnosti provozu. Podobné systémy znají řidiči z dálnic v západoevropských zemích, tuzemským řidičům na D1 bude jeho první část sloužit od listopadu letošního roku.