"Příprava a kompletace dokumentace pro IPPC zabrala několik měsíců, protože se jedná o velmi obsáhlý dokument, zachycující všechny potenciální zdroje znečištění. Největší debaty se zainteresovanými stranami se vedly o lakovně, která je vnímána jako potenciální zdroj znečištění ovzduší těkavými organickými látkami z ředidel, barev a laků," dodal Vaněk.
Předložení dokumentace na konci ledna podle Vaňka umožňuje krajskému úřadu vydat povolení ve lhůtě šesti měsíců, což je podle něj v souladu s harmonogramem výroby. Hyundai plánuje zahájení zkušební výroby letos v září a sériové v březnu 2009. Výstavba prvního evropského závodu Hyundai začala loni v březnu.
Jiří Nezhyba z nevládní organizace Ekologický právní servis (EPS) upozornil, že řízení o IPPC už měla mít firma dávno za sebou. "Slibovali nám to hodně dlouho. Ve skluzu jsou a to, že si mohli dovolit ten skluz udělat, taky vzniklo tím, že obešli zákon. Totiž lakovnu, kvůli které se dělá ten proces integrovaného povolení primárně, do stavebního řízení nahlásili, že bude mít kapacitu pouze 25.000 karosérií ročně. Přičemž je všeobecně známo, že i ostatní haly byly koncipovány na 300.000 automobilů," řekl ČTK Nezhyba. Vaněk to odmítl komentovat. "V předložené dokumentaci se počítá s plnou kapacitou lakovny 300.000 automobilů ročně," reagoval.
Nová lakovna Hyundai má podle Vaňka patřit k absolutní evropské špičce. "Každá karoserie auta bude mít tři vrstvy a pouze svrchní krycí vrstva bude provedena lakem na bázi organických rozpouštědel. I tento lak však bude mít, podle představitelů společnosti DuPont, výrobce barev a laků pro automobilový průmysl, špičkové parametry a jeho obsah ředidel bude poloviční proti lakům, používaným v jiných automobilkách," uvedl Vaněk s tím, že DuPont slíbil urychlit vývoj vodou ředitelného svrchního laku tak, aby byl dostupný na trhu od roku 2011.
"Jsme první automobilka na světě, která tlačí na společnost DuPont, aby urychlila vývoj a výrobu barev a laků na vodní bázi s minimálním podílem rozpouštědel," říká Baik Hyun-Sik, generální manažer z oddělení výstavby, který má na starosti otázky životního prostředí.
Automobilka Hyundai začala loni stavět tři z šesti výrobních hal v rozporu s vydaným stavebním povolením. V listopadu pak požádala o dodatečné povolení. Zatím dostala dvě dodatečné povolení a byla potrestána první pokutou.