"V současné době už začínají přípravné práce. Přeložky inženýrských sítí, příprava staveniště. Do poloviny letošního roku začnou všechny práce," vysvětlil Doležal.
Úsek dálnice D47 mezi Bohumínem a česko-polskou hranicí je posledním, na kterém se práce ještě řádně nerozběhly. Na čtyřech úsecích po trase Lipník nad Bečvou, Bělotín, Hladké Životice, Bílovec a Ostrava-Rudná se už nová komunikace buduje. Část dálnice vedoucí Ostravou až do Bohumína je v provozu od prosince loňského roku.
Stavbu úseku dálnice k hranicím provázely komplikace už od začátku. Průtahy nejprve zavinila technická chyba a rozhodnutí o vydání územního rozhodnutí bylo z vývěsky sundáno o dva dny dříve, což bylo napadeno. Později pak byla lokalita vyhlášena součástí chráněného území Natura 2000. A investor musel nechat zpracovat nové posudky. Vydání územního rozhodnutí oddálili ekologové, podle kterých by stavba měla ohrozit vzácné živočichy - žábu kuňku žlutobřichou a brouka páchníka hnědého, kteří v lokalitě žijí.
Procedury navíc provázely i nejasnosti nad tím, kdy bude dokončena polská dálnice A1, na kterou se má česká D47 napojit. "S polskou stranou jsme ale už došli k dohodě. Obě stavby by měly na sebe navazovat," doplnil Doležal.
Celý úsek měří víc než šest kilometrů a je složený z 200 stavebních objektů. Celkové náklady se pohybují okolo tří miliard korun. Součástí stavby je například i most s názvem Na cyklistické stezce. "Jde o zavěšenou lávku pro cyklisty, kterou si vyžádali zastupitelé Bohumína.
Dálnice D47 spojuje Lipník nad Bečvou s Ostravou a vede k hranicím s Polskem. Celý úsek měří 80 kilometrů i s přivaděči, které na trasu navazují. Celá stavba by měla stát 54 miliard korun. Po jejím dokončení označení D47 zmizí z mapy a tento úsek se stane součástí dálnice D1. Celý bude měřit 377 kilometrů a umožní rychlou dopravu mezi Prahou, Brnem, Hranicemi na Moravě a Ostravou k česko-polským hranicím.