Počátkem ledna 2001 schválilo představenstvo KB Akční plán přípravy KB na zavedení hotovostního eura, který stanoví přesný sled kroků všech organizačních součástí banky. KB bude koordinovat své kroky i navenek, a to v rámci Bankovní asociace a vůči ČNB. Akční plán zahrnuje zejména aspekty přípravy zaměstnanců banky, informační kampaň vůči klientům, bezpečnostní aspekt nakládání s novými platidly a zejména dopad na stávající a nové produkty KB.
Základním úkolem je požadavek, aby již v prvních pracovních dnech příštího roku měli naši klienti na našich obchodních místech k dispozici nová eurová platidla. Předzásobení eurovými platidly před jejich uvedením do oběhu, tedy před 1. lednem 2002 proběhne na komerčním principu v rámci vztahů s partnerskými bankami. Zaniklé měny eurozóny, například německé marky, budou drženy v kategorii nákup až do 28. února 2002 a od 1. března 2002 budou tyto měny převedeny do kategorie prekluze. Odkup prekludovaných bankovek proběhne dle obvyklého režimu nakládání s propadlými platidly, zejména pokud jde o zpoplatnění operací.
Značný nárůst zájmu o euro lze očekávat také v oblasti úvěrových obchodů, a to také v důsledku skutečnosti, že od 1. 7. 2001 bude KB sjednávat místo úvěrů v německých markách (případně jiných zanikajících měnách eurozóny) jen úvěry v eurech. Ke konci roku 2001 dochází ke konverzi veškerých úvěrů v měnách eurozóny, zejména v německých markách do eur při zachování úrokové sazby.
KB se připravuje na zavedení hotovostního eura velmi pečlivě, k tomu informační kampaň samozřejmě patří. Informace o jejich detailech zveřejňovat nebudeme, protože se pohybujeme v konkurenčním prostředí. Můžeme však říci, že oproti informační kampani pro bezhotovostní euro z roku 1998, se ta letošní zaměřuje spíše na ty, kdo používají více hotovostní než bezhotovostní operace, tedy hlavně na občany.