Audi A4 Avant: elegance i symbolické vítězství prostoru

20.02.2008 | , AUTO.CZ
STYL/auto


perex-img Zdroj: Finance.cz

Na první pohled se překvapení nekoná. Nové kombi Avant logicky přebírá většinu nových detailů i koncepci nového Audi A4, takže design, který automobilka představila na prvních fotografiích, asi všichni čekali.

Na obrázcích vypadá nový model Audi A4 Avant právě tak jak se čekalo. Co ale není vidět, to jsou narostlé rozměry. Do délky to bylo téměř celých 12 centimetrů. Karoserie Avantu má délku 4,7 m, ale přitom je o 10 % lehčí než předchůdce.

Mezi luxusními kombi ještě donedávna nebyl údaj o mírách prostoru pro zavazadla podstatný, ale i to se změnilo. Zákazníci už zkrátka nebyli ochotni připlácet jen za značku a vyšší standardy, aniž by dostali odpovídající množství místa. Nový Mercedes-Benz třídy C i Audi A4 Avant už snesou srovnání s běžnými a výrazně levnějšími modely střední třídy.

Konkrétně Audi překonalo dosavadního premianta - nové kombi třídy C - o 5 litrů v disciplíně základní objem zavazadlového prostoru. A4 Avant pojme i přes elegantně navrženou záď se značně skloněným posledním sloupkem karoserie 490 litrů (Mercedes-Benz třídy C kombi, jen 485 l), ale asi si všichni dokážeme představit, že překonání tradičního rivala bylo jednou z nejvyšších priorit schvalovacího procesu. Po sklopení sedadel na tom je kombi s třícípou hvězdou o poznání lépe. Vejde se do něj 1500 l, zatímco do Audi "jen" 1430 l. Třetí rival - BMW 3 Touring - s karoserií, která je momentálně nejstarším německým kombi ve třídě dokáže nabídnout 460/1385 l.

K luxusnímu segmentu patří komfortní prvky výbavy. V případě kombi A4 Avant jde o roletu zavazadelníku, která se otevře lehkým dotykem (majitelé Octavií znají) nebo elektromechanicky otevírané víko zavazadelníku (na přání).

Audi uvede na trh nový A4 Avant se dvěma zážehovými a třemi vznětovými motory. Základním motorem bude čtyřválec 1.8 TFSI 118 kW. Vrcholnou pohonnou jednotkou bude šestiválec 3.2 FSI 195 kW.

Motor 2.0 TDI, který má nyní nový systém vstřikování paliva common-rail, bude dodáván ve dvou výkonových provedeních se 105 kW (143 k) a později i se 125 kW (170 k). Na vrcholu nabídky vznětových motorů je vidlicový šestiválec 3.0 TDI 176 kW (240 k). V nabídce jsou šestistupňové manuální a automatické převodovky Tiptronic, ale také převodovka multitronic s plynule měnitelným převodem.

V průměru došlo k růstu nejvyšších výkonů u modelu A4 Avant o téměř 8 %, ale současně se spotřeba benzinových motorů snížila v průměru o 12 % a u motorů TDI o téměř 9 %.

 

Autor článku

 

Články ze sekce: STYL/auto