Cenu letadla aerolinie nezveřejnily, jak ale nedávno ČTK řekl jeden ze zástupců Airbusu, podobný stroj v průměru vychází na 50 milionů eur (tedy asi 1,25 miliardy Kč). Stejně jako u automobilů ale záleží na výbavě. Letos ČSA obdrží ještě další tři letadla stejného typu, druhý stroj přiletí v březnu, třetí v dubnu a poslední je očekáván v září.
Kromě linky do Barcelony se s novými letouny budou cestující setkávat i na dalších středních tratích, například do Bruselu, Madridu, Milána, Oděsy, Rigy nebo Samary. Letadla budou létat také na nových linkách, které České aerolinie zavedou v dubnu s novým letním letového řádem, jako je Tbilisi, Rostov na Donu nebo Damašek.
Letošní přírůstek čtyř letadel je součástí dodávky 12 nových airbusů, která je rozložena do tří let. První tři nová letadla ČSA získaly předloni, loni jich firma obdržela pět a poslední čtyři letouny dodá výrobce letos. V tendru na dodávku 12 letadel zvítězil Airbus na podzim 2004. Letadla firma platí z bankovních půjček; cena všech 12 letadel se odhaduje na 12,5 miliardy korun.
Airbusy A319 a A320 mají v ČSA postupně nahradit 15 let staré stroje Boeing 737, které nyní tvoří páteř padesátičlenné flotily firmy. Nové Airbusy mají o 1200 kilometrů větší dolet než klasické boeingy a jsou také zhruba o pět procent rychlejší. Mají nižší spotřebu paliva a splňují přísnější hlukové a emisní normy. Na léta 2011 a 2012 si ČSA objednaly dalších osm letadel tohoto typu.
Kromě letadel pro střední tratě Airbus A319/A320 a Boeing 737 provozují ČSA na krátkých tratích vrtulová letadla ATR42 a ATR72 a na dálkových linkách Airbusy A310.