Hlavní část objemu exportu klientů CzechTrade loni opět směřovala na ruské trhy, na které připadlo zhruba 1,3 miliardy korun. "V pomyslném žebříčku úspěšnosti zahraničních kanceláří následuje s 255 miliony korun Bukurešť, se 170 miliony korun Pobaltí a se 145 miliony korun Rotterdam," uvedl mluvčí CzechTrade Aleš Řiháček.
Loni se podle Řiháčka poptávka českých exportérů po službách zahraničních kanceláří CzechTrade zvýšila. "Měřeno v hodinách, které CzechTrade věnoval konkrétním zakázkám svých klientů, překročila poptávka po službách zahraničních kanceláří agentury hranici 25.000 hodin," podotkl mluvčí. Zájem o asistenční služby státu v zahraničí se tak zvýšil meziročně o 66 procent. Tržby CzechTrade za služby loni díky tomu činily 18 milionů korun a celkové tržby agentury včetně finančních operací přesáhly 20 milionů korun.
Agentura CzechTrade na konci loňského roku provozovala 33 zahraničních kanceláří. Loni v květnu otevřela druhou kancelář v Číně a v listopadu nové zastoupení ve Vietnamu. Vytíženost zahraničních kanceláří CzechTrade v roce 2007 podle Jukla přesáhla 38 procent, přičemž přední světové proexportní agentury vykazují průměrnou vytíženost kolem 40 procent.
Ministerstvo průmyslu a obchodu chce letos v osmi zahraničních městech sloučit kanceláře agentur CzechInvest a CzechTrade, což by mělo přinést úsporu ročních nákladů na jejich provoz o 12 až 15 milionů korun. Agentury CzechInvest a CzechTrade by měly mít společné kanceláře v Kolíně nad Rýnem, Paříži, Londýně, Dublinu, Bruselu, Rotterdamu, Chicagu a v západočínském Čcheng-tu.
CzechTrade v letošním roce nabídne firmám novou službu Design pro export. Služba podle vedení agentury podpoří rozvoj průmyslového designu převážně v malých a středních firmách. Podpora průmyslového designu přešla na začátku letošního roku na CzechTrade poté, co ministerstvo průmyslu a obchodu loni rozhodlo o zrušení brněnského Design centra.