"V sobotu lidé České pojišťovně nahlásili kolem 700 pojistných událostí, dnes dopoledne to bylo dalších 600. Do večera číslo pravděpodobně dále vzroste," sdělil mluvčí pojišťovny Václav Bálek s tím, že Česká pojišťovna o normálních víkendech zpravidla žádná hlášení ani nezaznamenává.
"Kooperativa již eviduje za sobotu přibližně 700 pojistných událostí. Dnes dopoledne měla pojišťovna celkově nahlášeno kolem tisíce případů," informoval ČTK mluvčí Kooperativy Marek Vích.
Mezi nejčastější hlášené škody patří podle Vícha poničené střechy u rodinných domů, poškození však hlásí i některé sklady. "Poměrně hodně škod je na autech, zatím jich máme hlášeno několik set," dodal. Celkových počet pojistných událostí se podle Vícha bude pohybovat v řádu tisíců.
České pojišťovně se vedle majitelů domů a aut již hlásí i velké společnosti, o jaké však jde, odmítl Bálek upřesnit.
"Nejvíce byly podle prvních odhadů ČP zasaženi klienti v západních Čechách, jenom z Plzeňského kraje očekáváme zhruba dva a půl tisíce škod. Hodně telefonátů přichází také z jižních, východních a středních Čech a ze severní Moravy," popsal mluvčí ČP.
Nejvíce škod eviduje Česká pojišťovna zatím z Klatovska a Domažlicka, kolem 700. Dalších 500 jich dosud lidé nahlásili z Karlovarského kraje, asi 300 z Plzeňska, stejný počet z Lounska a Rakovnicka.
Z jižních Čech se dosud lidé pojišťovně ozvali ve 200 případech z Písecka, dalších 150 z Jindřichohradecka, stejně tolik i z okolí Českých Budějovic, po stovce z Táborska a Prachaticka.
Ve středních Čechách se bude počet pojistných událostí pohybovat kolem tisícovky, v Praze to bude zhruba 400 případů, odhaduje Bálek.
Pojišťovny očekávají hlavní nápor klientů hlásících škody způsobené vichřicí Emma v prvních dnech příštího týdne. "Pro pojišťovny přijde ten správný moment až v pondělí, aktuální situace pro ně zatím není," řekl ČTK Bálek. Lidé se teď podle něj soustředí především na zabezpečování majetku před dalšími případnými škodami. V terénu však již podle Bálka pracují mobilní technici pojišťoven, kteří předběžně mapují situaci ve svém okolí.
V call centru Kooperativy vyřizuje telefonáty klientů během tohoto víkendu na 30 zaměstnanců, obvyklý počet pracovníků je tři až pět. V servisních centrech České pojišťovny je na telefonech až 300 operátorů, tedy přibližně tolik jako v pracovní dny.
Loňský orkán Kyrill se stal v roce 2007 druhou nejhorší světovou katastrofu z hlediska pojišťoven. Klienti tehdy po řádění živlu nahlásili v Česku desetitisíce škod celkem za téměř dvě miliardy korun.