Do České pojišťovny už po vichřici Emma oznámilo pojistnou událost 11.200 klientů. Mezi nimi jsou nejenom majitelé domů, chalup a garáží, ale také více než 1200 firem a přes 200 motoristů. Nejčastěji do Klientského servisu ČP telefonují z Hodonínska (818 škod), Kolínska (474), okresu Hradec Králové (421), Pardubicka (405) a Břeclavska (373), uvedl mluvčí ČP Václav Bálek.
Kooperativa k dnešnímu odpoledni registrovala téměř 4900 škod týkajících se poškození budov, vozidel, domácností a rekreačních objektů a majetku podnikatelů a firem poškozených vichřicí Emma. Objem i počet škod bezpochyby v dalších dnech dále vzroste, řekl ČTK mluvčí pojišťovny Marek Vích. Kooperativa již kompletně vyřešila téměř 350 škod. Nejčastěji jsou poškozeny střechy a nemovitosti, dodal.
Allianz má v systému nahlášeno k dnešnímu dni asi 830 škod za 95 milionů Kč, jde převážně o škody menšího rozsahu. Další část škod je podle mluvčí společnosti Pavly Pasekové ve stadiu zpracování. "Další nápor hlášení očekáváme během víkendu a po něm, kdy budou zjištěny další škody majiteli rekreačních objektů," podotkla. Ze zkušeností je už nyní jasné, že další vlna volajících klientů se objeví po víkendu, během kterého přijedou zkontrolovat své nemovitosti chalupáři a chataři, souhlasil Bálek.
Mobilní technici ČP se podle něj přemísťují z méně postižených oblastí do okresů s největším počtem případů. Pojišťovna po vichřici Emma registruje i některé netradiční škody, v jedné obci na Vysočině například odletěl celý krov z rodinného domu na střechu nedaleké stodoly. Stodola chvíli dvojitou pokrývku akceptovala, po několika minutách se však složila jako domeček z karet. Podobný případ se stal také v jižních Čechách, kde poškodila střechu na domově důchodců jiná střecha, která paradoxně odlétla rovněž z nedalekého zařízení pro seniory, popsal Bálek.