Předseda představenstva Economie Michal Klíma na dotaz ČTK k prodeji podílu Handelsblattu a k případným zájemcům uvedl, že odpověď na tyto otázky nezná. "Eventuální rozhodnutí o prodeji akciového podílu Handelsblattu v Economii je věcí statutárních orgánů Handelsblattu, respektive jeho akcionářů skupiny Holtzbrinck. Vedení Economie není informováno, že by akcionáři o prodeji Economie rozhodli," uvedl na dotaz Klíma.
Podle odborného týdeníku Strategie je mezi zájemci i dlouholetý člen vedení Economie a současný předseda dozorčí rady firmy Miroslav Pavel. "Nechci mluvit za Handelsblatt, ale ve chvíli, kdy by padlo rozhodnutí Handelsblattu o prodeji jejich podílu, budu se tím zabývat," citoval týdeník Pavla.
Mezi další zájemce o podíl ve firmě, která v roce 2006 meziročně zvýšila svůj zisk po zdanění zhruba o pět procent na 127,3 milionu korun, patří podle Strategie slovenská skupina J&T a ocelářský magnát Tomáš Chrenek.
J&T i Chrenek již do médií v ČR investovali. J&T financuje rozjezd nové digitální zpravodajsko-publicistické stanice Z1, Chrenek pak novou plnoformátovou digitální televizi TV Barrandov. "Obecně nekomentujeme náš zájem či nezájem o podnikatelské nabídky," řekl marketingový ředitel J&T Petr Málek.
Podle serveru Aktuálně.cz jsou mezi zájemci o Economii i švýcarský Ringier, který v ČR mimo jiné vydává deníky Blesk a Sport, a mediální skupina Mafra, pod níž patří deníky Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. "Economii jsme nikterak neoslovili," uvedla na dotaz generální ředitelka českého Ringieru Libuše Šmuclerová.
Podle Aktuálně.cz jsou jednání o případné akvizici v počátečním stádiu a odmítla je komentovat i společnost Handelsblatt. "Pochopte, že tyto spekulace nebudeme nyní komentovat," citoval server mluvčí Handelsblattu Ninu Rauschenbachovou.
Společnost Economia vznikla v roce 1990, jejím hlavním akcionářem je Verlagsgruppe Handelsblatt. Vydává deník Hospodářské noviny, kterého se loni podle údajů Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR prodalo 59.986 výtisků na vydání, což je zhruba o 4,5 procenta méně než v roce 2006.
Vydává také týdeníky Ekonom, Marketing & Media a Obchodní věstník a téměř dvě desítky odborně zaměřených časopisů s měsíční a delší periodicitou vydávání. Provozuje také server iHned.cz.
Podle údajů Unie vydavatelů loni činily hrubé příjmy Economie z reklamy bez slev, bonusů a vzájemných obchodů 836,2 milionu korun, což je o 6,1 procenta méně než v roce 2006. Mezi všemi vydavateli v ČR to znamenalo šesté místo, tedy o dvě příčky níže než o rok dříve.