Letecké společnosti British Airways a Virgin Atlantic již na listopadový návrh úřadu reagovaly odmítavě. Podle nich dostává letištní operátor BAA odměnu za své selhání.
Operátor, který patří španělské stavební skupině Ferrovial, uvedl pro zvýšení poplatků několik důvodů. Vyjmenoval rozsáhlé infrastrukturní projekty, vyšší požadavky na bezpečnost i vliv úvěrové krize. Ferrovial se snaží refinancovat dluh, který vznikl převzetím BAA za deset miliard dolarů v roce 2006.
Akcie Ferrovial vyskočily o 8,8 procenta. Přispěla k tomu BAA, která reagovala prohlášením, že jí vyšší poplatky od aerolinií pomůžou uzavřít dlouho odkládanou dohodu o refinancování dluhu.
Aerolinie na krok regulátora odpověděly podrážděně. Naznačily, že spojí síly a budou usilovat o rozdělení operátora BAA, který provozuje také letiště v Gatwicku a Stanstedu. Letecké společnosti budou rovněž usilovat o reorganizaci regulátora CAA.
Ten uvedl, že Heathrow si ve finančním roce od dubna do března příštího roku bude smět účtovat poplatek 12,80 libry (420 Kč) na cestujícího. Úřad navíc dodal, že v dalších čtyřech letech bude BAA smět tento poplatek zvýšit maximálně o inflaci maloobchodních cen plus 7,5 procenta.
Úřad v listopadu navrhoval poplatek 11,97 libry. Nynější zvýšení sazby odůvodnil tím, že vzal v úvahu potřebu dalších investic a bezpečnostních opatření. Příplatek na letišti Gatwick, které provozuje také BAA, úřad stanovil na 6,79 libry. Předtím navrhoval 6,07 GBP, napsala agentura Reuters.
Heathrow loni bylo třetí nejčastější destinací letů z ruzyňského letiště. Za prvních 11 měsíců minulého roku letělo na trase téměř 386.000 cestujících. První byla Paříž (530 tisíc) následovaná Frankfurtem (420 tisíc).