K poslednímu prosinci také ČT evidovala celkem 3,58 milionu televizních přijímačů. To je o více než 66.000 přijímačů, tedy asi o dvě procenta, více ve srovnání s koncem roku 2006.
Televizní koncesionářský poplatek činí od počátku letošního roku 135 korun, tedy o 15 korun více než předtím. Domácnosti platí měsíční poplatek bez ohledu na počet televizních či rozhlasových přijímačů, živnostníci a právnické osoby musí podle zákona zaplatit za každý přijímač.
Za televizní přijímač se považuje například i televizní karta instalovaná k počítači. V případě rozhlasových přijímačů se povinnost platit poplatek vztahuje kromě jiného na mobilní telefony s rádiem a radiobudíky. Za nepřihlášení televizního nebo rozhlasového přijímače či za neplacení příslušných poplatků hrozí pokuty.
V souvislosti se zvýšením televizních poplatků měla od začátku letošního roku z České televize zmizet reklama. Na základě takzvané diginovely, která má umožnit rozjezd digitálního zemského televizního vysílání v Česku, se reklama na veřejnoprávní televizi na dobu přechodu z analogového na digitální vysílání vrátila.
Výnosy z reklamy vysílané na ČT od Nového roku budou určeny na rozvoj zemského digitálního televizního vysílání, na digitalizaci archivu ČT, částka 150 milionů korun pak poputuje na podporu a rozvoj české kinematografie.