Reklamu, kterou zadal Pharma Nord Praha, odvysílala v době od Vánoc 2006 do konce ledna loňského roku ČT1 a Prima více než sedmdesátkrát. Spot podle vysílací rady porušuje ustanovení zákona o reklamě, podle níž je zakázána klamavá reklama.
Pokutu 100.000 korun dostala od rady společnost Herbacos - Bofarma, která je zadavatelem reklamy na přípravek Lipovitan. Spot odvysílala stanice ČT1 a podle rady porušil ustanovení zákona, podle kterého reklama nesmí uvádět v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění nebo takové vlastnosti naznačovat.
Rada udělila České televizi pokuty 100.000 korun a 50.000 korun za to, že podle rady odvysílala ve svých pořadech skrytou reklamu. V prvém případě se tak podle rady stalo v pořadu Události, komentáře ze dne 16. února 2007, v reportáži týkající se problematiky legislativní tvorby Parlamentu ČR.
Předseda rady Václav Žák řekl, že v jisté sekvenci se hovořilo o automatizovaných systémech právních informací, což je však za prvé obecné označení, za druhé název produktu označovaného zkratkou ASPI. "Mluvili o ASPI, což mohla být skrytá reklama, neboť to vyznívalo, že nic jiného než ASPI není, ale jsou i další podobné produkty," uvedl Žák.
Ve druhém případě ČT odvysílala podle rady skrytou reklamu loni 21. září v pořadu Dobré ráno, ve kterém byla hostem dvojice protagonistů pořadu o vaření Kluci v akci. Podle předsedy rady dvojice propagovala i své vlastní podnikatelské aktivity v podobě placených kurzů, které s pořadem neměly nic společného.
Telefónica O2 dostala pokutu 200.000 korun, podle rady firma pochybila tím, že zadala klamavou televizní reklamu na telekomunikační službu Internet ADSL vysílanou loni v květnu na Nově a Primě. Óčko si vysloužilo pokutu 50.000 korun, protože odvysílalo reklamu na střelné zbraně, což zákon v televizi nedovoluje.
Vysílací rada ze zákona monitoruje vysílání českých televizí a rádií a v případě, že podle ní byl porušen zákon, může udělovat až milionové pokuty.